Sunday, December 4, 2011

Lalang.




Kalau korang baca previous posts aku, mesti korang tau aku banyak weakness.
Tapi hari ni aku sedar. Oh, aku ada strength jugak rupanya.

My strength is I am a well adapt person.
Kiranya aku boleh masuk je ngan mana² jenis orang. Tak kira ah alim ke, rock ke, kira aku boleh join the conversation. Even sometimes it's awkward, I can always squeeze myself.

Macam lalang.

Strength apa camtuh. Cancel balik ah. Tu weakness namanya cos takde identiti yang tetap.

T____________________________________T

Hmm pathetic betul. Takpelah, berhubung dengan apa yang aku cakap, cuba korang baca yang dalam kotak merah kat bawah ni.



Aku tertarik dengan yang ni "Jangan sampai kita tinggalkan amal ibadat sebab tak nak riak dengan manusia, kerana itu tanda kita riak dengan Allah sebenarnya"

Since aku kata aku orang yang well adapt, aku tanpa sedar telah riak dengan Allah.

Maksudnya macam ni. Bila aku dengan orang yang rock, tak solat, tak ambil berat sangat pasal agama, aku tak buat amal ibadah yang biasa aku buat.

Jap, takde lah sampai aku tinggal solat fardhu. Maksud aku amal ibadah macam solat sunat, mengaji, baca doa lepas azan, baca doa makan tu aku tak buat.

Aku tak buat sebab aku taknak orang kata aku bajet bagus. Bajet alim.

Kalau aku dengan orang yang alim, biasanya budak usrah aku, takde masalah lah kan cos dorang lagi hebat. So bila aku buat benda² tu, dorang pon tak heran.

Aku harap korang dapat point aku. 


Bui-bui.


3 comments:

Unknown said...

kau pun lepak 9gag?! hahaha

biasa la tu. nak jadi diri sendiri pada setiap masa memerlukan kekuatan dalaman yang tinggi. kalau kau berjaya, kau memang hebat. :D

yang penting jangan hipokrit. kalau tak seuka sesuatu, cakap, kalau tak mampu, jangan ikut sama. :)

cha zainol said...

dapat. jelas. jom sama sama kita cuba baiki diri.

Maicher said...

zaid. mesti ah. 9gag klaka kot. srcastic pon ada.