Sunday, March 6, 2011

Miracles!

Assalamualaikum dan salam sejahtera!

Aku sebenarnya dah lama nak post cerita ni, tapi disebabkan kekangan masa, peluang and so-on so-on, jadi tak berpeluang lah aku berbuat demikian.(cheitt alasan jea)

Okay, keajaiban. Apa yang bakal aku cerita ni adalah bukan kisah aku. Tapi kawan aku.

Kawan aku ni dulu, tapak kaki sebelah kanan dia berkudis. Memang terok ah kudis tuh. Sampai cam ada lubang. Nauzubillah. Korang bleh bayang tak agaknya.

Sehinggalah ke suatu hari, ada orang cakap kat dia ataupun dia baca buku, aku pun tak sure. Tapi apa yang pasti, camni arh dia buat.

  1. Ambik satu besen ke bekas ke, apa-apa lah tak kisah.
  2. Baca al-fatihah 41 kali dekat air tu.
  3. Usapkan dekat bahagian yang sakit tuh.
  4. Sambil-sambil tu, niatkan dalam hati yang kita betul-betul nak sembuh.

So malam tuh dia buat la.

Bila dia bangun pagi tu, tapak kaki dia dah licin!

Takde langsung kudis, nanah, apatah lagi lubang!

Sampai dia sendiri pun tak tau tapak kaki sebelah mana yang berkudis tuh.

Yela dah dua-dua pon licin.

Subhanallah, subhanallah.!

Meremang jugak la bulu roma aku time dengar cerita dia uh.Ye la, zaman sekarang ni, susah tau nak jumpa keajaiban depan-depan mata camni.hermm..

Sebenarnya perkara-perkara macam ni boleh berlaku dalam hidup korang kalau korang yakin dengan kuasa Allah. Aku sendiri pun penah melalui sesuatu yang aku sangat tak sangka.

Masa tu aku tak tau nak berharap kat sape. Allah jea harapan aku. And aku sangat terkejut tahap dewa bila perkara tu berlaku. Korang imagine la, something yang korang langsung tak expect akan berlaku, tapi berlaku! Subhanallah...

p/s:miracle penah berlaku dalam hidup korang? kalau penah, share jom! :)


bui-bui.



10 comments:

gigiAriEma said...

masyaallah..!!
kuasa Allah kan. kita pon tak jagka..

Maicher said...

tuhh aa..
sangat tak sangka..

shereena said...

kuasa ALLAH ^^

intan.maisarah said...

TUhan MAha Besar.
tak penah lalui lagi kejadian mcm tu

Anonymous said...

i really need a miracle rite now huhuhu

Maicher said...

anonymous.
mind to tell me who are you? :)

Unknown said...

dengan berkat doa dan pertolongan dari DIA..mmg benda semua ni akn terjadi..hehe

Maicher said...

betol betol apik!

Unknown said...

wow..
mmg miracle nie..
alhamdulillah menjadi...
mungkin pasni boley cuba.

Maicher said...

shark.
boleh la cuba.
and jangan lupa, KENA YAKIN.
keyakinan uh penting tao.

lagi satu, my fren ni alim orangnya.
maybe tu adalah faktor-faktor berlakunya keajaiban tuu..

bukan semua orang diberi peluang macam ni.
bukan ape, sy takot kalau shark buat, pastu tak jadi.
then shark cakap sy tipu.

semuanya kuasa Allah.
wallualam..