Tuesday, December 21, 2010

My message to all beloved friendsss





“ You don’t have to do well. It’s good enough if you give it your best.


Hey hey everyone!

That’s the quote of today.



This is Prosecutor Kwon, my Jung-Suk’s husband He’s telling her wife that it’s okay not to do well, but just give it the best.

It’s especially for all of you my dear friends. And you too stalker reader. No matter what u’d like to do today, remember this quote, then remember me, InshaAllah you will perform super great. Bbhaishyah! hehehe

You know what, there’s another person who told me the same thing if I ever have to do something important. Yes, it’s my dad.



Abuji which means my dad ^_^

p/s: u should tell ur boyfriend,girlfriend friends too about this. That will make they feel better. Believe me.

Bui bui.



4 comments:

Aiman Azlan said...

I like that quote. Nice.

iKhRam said...

sudilah untuk saya berkongsi satu cerita kepada anda.. sewaktu itu saya berusia belum genap 18 tahun.. tp saya telah pun menjadi seorang guru sementara.. dan saya mengajar subjek agama islam biarpun saya bukan dari pelajar sek agama..

saya mengajar kanak2 dari pra sekolah sehinggalah darjah 4.. secara puratanya saya diberi peluang untuk mengajar kelas yang terakhir.. beban?? bukanlah beban tetapi lebih kepada memerah usaha yang lebih..

jadi cerita saya bermula dengan mengajar kelas 2 Bijak.. kelas yang kedua.. rata2nya pelajar saya ni antara yang lemah dan sangat lemah.. serta ada yang keras kepala dan keras hatinya..

terdapat seorang anak murid saya.. namanya faiszuddin.. saya masih lg mengingati namanya walaupun sudah lebih 4 thun tidak mengajar dia.. dia bukan tidak pintar.. tp suka memberontak.. itulah pemerhatian saya pada awalnya.. kelihatannya dia selalu dihukum oleh guru disiplin.. dari situ saya tau jiwanya memberontak..

hari pertama ketika saya menyuruh seisi kelas menyalin nota di papan hitam.. dia hanya memerhatikan saya.. bila hampir tamat kelas.. saya memungut nota.. dia hanya menghantar notanya dengan helaian buku yang kosong tnpa tulisan..

saya begitu marah.. saya hanya membebel.. begitulah respon dari dia sehinggalah beberapa hari.. lama juga saya rasa.. responnya sama dan saya membalasnya dengan perasaan marah.. penat saya memikirkan bagaimana untuk menarik minat dia untuk sukakan pelajaran sampai ada masa saya berputus asa.. tp akhirnya saya berusaha yang terbaik..

sampailah suatu ketika, saya membeli sekotak pensel stabilo exam gred yang saya gelar pensel stabilo amalina.. 17a1.. hahaha!! saya bekalkan 4 btg untuk sesiapa antara mereka yang siap dahulu menyalin dgn tulisan yang kemas.. dan sebatang lagi untuk faiszuddin.. jika faiszuddin siap.. saya akan berikan kepada dia walaupun dia lambat siap.. nampak mcm pilih kasih.. tp itulah konsep adil yang sewajarnya utk dia..

hari itu dia menghantar bukunya dgn nota yang penuh dan tulisannya saya puji kemas.. begitulah saya layan dia sehingga 3 hari lamanya.. 3 btg pensel itu dia simpan hasil dari pemberian saya..

selepas dari itu.. die tidak lagi mengharapkan pensel dari saya lg.. tanpa pensel dia tetap jua menyiapkan keje2 dari saya..

setelah tiga tahun, saya kembali melawat sekolahnya itu.. faiszuddin dtg kepada saya sambil menunjukkan pensel yang saya beri dulu.. dia msih menyimpannya..

sebenarnya apa yg saya ingin ceritakan.. bukan melakukan dgn jalan yang baik yang kita pentingkan.. tetapi lakukanlah dgn seribu daya usaha yang terbaik dari kita.. yang akhirnya membawa kepada perubahan yang baik juga..

saya tidak mengharapkan 5a dari faiszuddin.. tp apa yg saya harapkan ialah segala usaha saya melahirkan perubahan kepada diri dia utk masa depannya..
semoga dia berjaya.. amin..

jadi betullah kata entry mai tue..
saya setuju..

yang benar
ikhram

Maicher said...
This comment has been removed by the author.
edi_fm32 said...

thnks tk kata2 semangat ni..disaat ak mengahdapi hari-hari terakhir tk htr asgmt mgu ni..