Saturday, December 11, 2010

Kecelaruan identiti


Salam :)


*IMPORTANT.
Everytime i type ____, it has equal meaning with
aku, saya, maicher, i, penulis, or whasoever that has equal meaning to kata ganti diri nama pertama.wink wink^^



Macam ni lah, sebenarnya, ___ tak tahu, keliru,buntu nak guna kata ganti diri apa.
kalau dulu-dulu, ___ guna maicher.
pastuh ____ tuka guna aku cos maicher cam tak bes jea.
tapi bila guna aku, macam kasar jea plak kan cos bukan dengan semua orang yang kawan dengan ___ cakap aku.
pastuh penah gak ___ guna penulis. hahaha. yang ni lah lawakk.
macam lah __ nie tulis novel ke hape..hikshikshiks..
So conclusionnya nak guna apa?????
setelah berfikir semasak-masaknya
(masa kecik dulu ak ingat pikir masak-masak nie blaja masak),
___ dah decide bahawasanya, mulai hari ini, saat dan tika ini
(haaa..nak stat merapu dah ni) ___ akan menggunakan kata ganti diri mai pulak. weeeee~
ok kan kawan-kawan? :)




This is Suri Cruise.tak kenal? anak Tom Cruise la...grrr






5 comments:

fifianggun said...

hehe..kalau fifi time nk post entry,,, fifi suke gune kite or saya..kalau aku tujukan tuk diri sendiri je,,hahaha

edi_fm32 said...

hehe..sy skong pe2 nme awk..mai pn ok..klu sy,dlm nukilan hanya guna "aku" coz kbykn hnya pparkan kenangan peribadi..

iKhRam said...

mai..
ok jer.. kalau itu buat awak selesa..
jd diri sendiri tu perlu.. jgn atas mai sampai kat hujung dah aku...

klau itu berlaku tandanya awak better guna aku..
aku tu tak bererti kasar.. sebalik itu bermakna awak menulis dari dalam hati... ikhlas la maknanya lebey kurang.. hahaha

KNS said...

gune la "syg" ke.. haha
ok.guraw je..
mai pon ok..sweet je ;">

absolutely emy said...

saya pun kengkadang terkeliru nak letak gantinama apa.

tapi rasanya penggunaan gantinama ini bergantung kepada artikel yang nak kita tulis. Selalu juga baca artikel tentang diri sendiri yang menggunakan kata nama aku. dan artikel itu sedap dibaca.. dan apa yang nak disampaikan lebih jelas.. :)