Saturday, April 14, 2012

Battleship.

Honestly, it's been awhile since I went to cinema. Last time aku pegi adalah last year. Tu pun tengah tahun rasanya. Cite apa pon aku dah lupa.


Selain daripada cerita tak best, ada faktor lain jugak yang menyebabkan aku dah lama tak pegi sana.


Faktor lain tu adalah ada orang cakap kat aku tak baik pegi tengok wayang cos tempat tu bercampur laki ngan perempuan.


Kalau ikut pemikiran aku, takde salahnya pegi sana. Aku bukan buat apa. Tengok, pastuh bila dah abes, keluar. Dahla pegi ngan kawan, bukan boyfriend or kawan lelaki or sesape yang bukan mahram pon.


Aku tak nampak pon mana salahnya.


Tapi, orang yang bagitau aku tu cakap lagi, kalau ada orang buat maksiat dalam tu, kita dah dikira bersekongkol. Lagi plak, tempat gelap, bercampur lelaki perempuan, elok ke tempat camtu?


Hmmm hmmm. Aku tetap dengan pendirian aku. Aku tak rasa salah. Kenapa plak aku bersekongkol? Bukan aku tolong bayar tix dia pon. Lol. I can't see the connection??


Before we ended the conversation, dia cakap camni. "I'm not saying haram pon pegi sana. Tapi kalau Allah tanya kita nanti, jawapan macam tu ke kita nak bagi? Kalau rasa yakin, proceed. ;) "


Perghhh sentap dowh, sentap. That person left me with something deep to ponder upon. Actually apa yang dia cakap tu aku tak apply on cinema je. Semua benda yang aku nak buat aku pikir macam tu.


Especially when I'm about to do something yang illegal in Islam. Contohnya nak couple. We all know yang pasal isu kapel ni kan. Ada kata boleh, ada kata tak boleh. Suka hati korang ah nak decide cemane. Tapi tulah, make sure reason yang kita nak bagi kat Allah tu acceptable nanti.


For the time being, hal couple tak menjadi masalah sangat bagi aku cos I'm not involve with it, yet.   


Ni pehal pasal couple plak ni. Get back to the track please!
Ah nak tengok battleship !!!!




Bui-bui.


p/s: Tengok midnight movie with my husband is included in my future to-do list.



5 comments:

Unknown said...

aku rasa kau orang ke-4 yang buat tajuk 'battleship' ni kat blog list aku. haha

Maicher said...

aku ada kat bloglist kau ke? xp

cha zainol said...

hohohoi! impian kita sama oke! au buat aku pon ada banyak benda nak fikir. terimakah alasan aku oleh Allah.

asliner said...

taknak review battleship ke?
tak sempat lagi tgk..huhu

p/s: i like ur impian..=)

Maicher said...

asliner. tak sempat lg cos skarang bz. hiho. . xp

oh that crappy impian? *faceplam*